Let's deal

Allmänna villkor

Generellt

Nedan villkor gäller för bruk av tjänster från Let’s deal AB (“Let’s deal”), en del av Schibsted Media Group, under webbplatsen letsdeal.se och alla relaterade sidor, appar, mobilsidor och andra plattformar som Let’s deal väljer att använda för sina tjänster.Användning av Let’s deals tjänster förutsätter att du accepterar dessa villkor. Du accepterar villkoren vid skapande av konto och vid köp, samt vid användning av Let’s deals tjänster.

Om Let’s deal

Let’s deal är en marknadsföringskanal och annonsförmedlare av varor och tjänster. Let’s deals viktigaste funktion är att ge sina kunder möjlighet att köpa starkt rabatterade varor och tjänster från tredjepartsleverantörer som Let’s deal förhandlat med å kundens vägnar. Det framgår i villkoren till aktuell deal vem som är säljare av dealen och således ansvarig för leverans av tjänst eller produkt.

Om behandling av personuppgifter

Let’s deal behandlar personuppgifter enligt gällande lagstiftning. Vi behöver behandla personuppgifter för att kunna erbjuda våra tjänster, förbättra användarupplevelsen och för att utveckla våra tjänster. Vi behandlar även personuppgifter för andra ändamål som du kan läsa mer om i vår integritetspolicy.

Avregistrering

Det är enkelt att avregistrera sig från Letsdeal.se. Om du inte vill få fler erbjudanden via mail, klicka här. Om du av någon anledning vill spärra ditt konto skickar du ett mail till kundtjanst@letsdeal.se så tas dina uppgifter bort från vår databas.

Let’s deals användning av cookies

Vi på Let’s deal anser att användningen av cookies hjälper dig som kund eftersom det ger oss möjligheten att förbättra din användarupplevelse genom att förutse hur du använder vår webbsida utifrån dina preferenser. Läs vår Cookie-policy här.

Priser

Samtliga priser är angivna i SEK inkl. moms om inte annat anges.

Köp

Köp kan endast ske via Let’s deals webbplats, mobila webbplats eller appar. Vi accepterar inte köp per telefon, fax eller e-post. Let’s deal AB levererar endast varor inom Sverige.

Där Let’s deal inte är säljande företag av de tjänster och produkter som publiceras, fungerar vi som en annonsplattform för de leverantörer som presenteras på webbsidan och i vår app. I varje “deal” anges vem som är säljare och därmed ansvarig för pris, leverans, fel och försening. Avtalet om köp av deal ingås med företaget som angivits i dealen, se “Dealen säljes av”. När säljande företag har sitt säte utanför EU kan i vissa fall importerade varor beläggas med tullavgifter och moms vilket det åligger kunden att betala. Vi ber vid behov berörda kunder kontakta vår kundtjänst för hjälp med dessa ärenden.

Vid fel i vara eller tjänst köpt via Let’s deal har du som kund enligt konsumentskyddslagstiftning rätt att reklamera. Vid en reklamation har du som kund alltid möjlighet att vända dig till Let’s deals kundtjänst för att få hjälp. Let’s deal säljer produkter inköpta av Let’s deal och för detta förhållande behandlar vi reklamationen själva. I förekommande fall förmedlar Let’s deal varor eller tjänster från andra företag, i dessa förhållande ber vi kunden vända sig till leverantören för att framställa reklamationsärenden. Oavsett vilket förhållande det gäller ber vi dig kontakta Let’s deals kundtjänst för att få mer hjälp.

Let’s deal reserverar sig för eventuella skrivfel i upplysningar om dealen, samt i e-post, villkor och prissättning.
Betal- eller kreditkortet som används under köpprocessen måste tillhöra samma person som äger Let’s deal-kontot.
Villkoren kan variera för olika “deals”. I villkoren för dessa anges hur många “deals” du får köpa. Mer information om detta finner du i varje enskild “deal”. Observera att antalet du får nyttja samt antalet du får köpa inte alltid överensstämmer. Om inget annat anges i villkoren får du köpa max 5 deals att ge bort.

Klarna Checkout

Let’s deal använder Klarna Checkout som betaltjänst. Klarna Checkout är tryggt och enkelt och erbjuder dig som kund olika betalningsmetoder för ditt köp. Du kan välja mellan alternativen Faktura, Betala Direkt, Delbetalning eller Kortbetalning.

Klarna Checkout skiljer på köp och betalning, vilket innebär att du först efter bekräftat köp väljer betalningsmetod. Nedan följer en mer utförlig förklaring över de olika alternativ du kan välja mellan. För fullständiga villkor till Klarna Checkout, besök www.klarna.com/se/villkor

Notera att Klarna kan komma att uppdatera sina villkor. Vid konflikt mellan dessa villkor avseende betalning och Klarnas villkor, ska Klarnas villkor äga företräde.

Vid frågor är du välkommen att ringa Klarna på telefonnummer 08-120 120 10 Mån-Tors mellan 08.00 – 20.00, fredagar 08.00-18.00 och helger 10.00 – 17.00.

Faktura

Om du väljer att betala via faktura behöver du aldrig uppge dina kortuppgifter. Du ges även möjligheten att få din beställning innan du betalar och betalningstiden är alltid minst 14 dagar.

Du kan välja att övergå till delbetalning av ditt köp efter det att du fått din faktura, vilket innebär att du betalar i egen takt med minst 50 kr per månad. Den effektiva räntan vid en sådan lösning finner du i Klarnas villkor.

Vid utebliven betalning tillkommer en påminnelseavgift. Har du handlat för under 60,00 kr tillkommer 29,00 kr och har du handlat för 60,00 eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. En dröjsmålsränta om 24 % plus gällande referensränta tillkommer. Om betalning uteblir därefter kan fordran överlämnas för inkassohantering vilket innebär att ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.

Kreditprövning kan komma att göras om du väljer att betala via Klarna faktura, vilket i vissa fall innebär en detta att en kreditupplysning tas. Om en kreditupplysning görs får du en kopia på kreditupplysningen via post.

Vill du läsa mer om Klarna faktura och dess villkor, klicka här.

Betala Direkt

Med Betala Direkt kan du betala dina köp direkt via ditt bankkonto med hjälp av Mobilt BankID. Klarna kommer ihåg dina uppgifter för att du ska kunna handla och betala ännu smidigare nästa gång. Pengarna dras inom 1-3 bankdagar efter att butiken skickat din beställning. Om Klarna inte kan dra pengarna från kontot skickas istället en faktura till mejladressen som du använde när du handlade.

Vid framtida köp kan Klarna av säkerhetsskäl be dig bekräfta din identitet via Mobilt BankID på nytt.

Delbetalning

Du kan ansöka om att betala i din egen takt eller betala ett fast belopp per månad.

Väljer du att betala i egen takt betalar du valfri summa per månad, dock med ett lägsta belopp på 1/24 av beloppet som återstår och inte mindre än 50 kr per månad. Du kan när som helst betala tillbaka det återstående beloppet. Exempel: Vid ett köp om 10000 kr är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Väljer du fast delbetalning från Klarna kan du välja att dela upp din betalning på 6, 12 eller 24 månader. Du vet från början vilken din månadskostnad blir – och du vet när du betalat klart.

Vill du läsa mer om de olika metoderna av delbetalning kan du klicka här för att komma till Klarnas villkor.

Kortbetalning

Väljer du att göra en direktbetalning, kan detta göras med hjälp av Visa eller Mastercard. För att använda denna betalningsmetod behöver du ange kortnummer, kortets giltighetstid samt CVC-kod. Ingen avgift tillkommer vid köp genom direktbetalning.

Du kan även välja att Klarna ska komma ihåg dina kortuppgifter, för att förenkla framtida köp.

Klarnas behandling av personuppgifter

Let’s deal och Klarna är gemensamt personuppgiftsansvariga för behandlingen av personuppgifter kopplat till den betalningsmetod du väljer vid ditt köp. För en detaljerad redogörelse över vad detta innebär, läs vår integritetspolicy och Klarnas dataskyddspolicy.

Administrationsavgift

För att bidra till att täcka kostnaderna för transaktioner, kuponginlösen och kundtjänsthantering har Let’s deal rätt att debitera en administrationsavgift vid köp av deal. Storleken på denna administrationsavgift varierar och baseras på en procentuell del av försäljningsbeloppet (före avgifter och skatter). Den exakta storleken på kundens serviceavgift anges tydligt innan gästen bekräftar ett köp. Kundens serviceavgift ligger i normalfallet på mellan 2-5%, men kan vara lägre eller högre beroende på den specifika dealen. För resedeals baseras administrationsavgiften på om dealen inkluderar flyg (39 kr i administrationsavgift) eller inte inkluderar flyg (29 kr i administrationsavgift).

Ångerrätt

Vid köp på internet har du som huvudregel 14 dagars ångerrätt. Ångerrättsfristen börjar löpa från den dag du tog emot varan eller i det fall det rör sig om en tjänst, dagen då du genomförde köpet. Observera att andra regler kan gälla för specifika deals. Det är därför viktigt att du läser aktuell deals villkor noggrannt. Om varan består av flera delar börjar ångerfristen gälla den dag du fått den sista delen i besittning. Kund står själv för returkostnaderna. Varan ska returneras i säljbart skick i originalförpackning. Kontakta alltid vår kundtjänst innan du returnerar varan.

Återbetalning sker så snart som möjligt, dock senast 14 dagar efter att vi tagit emot ditt meddelande om att du vill nyttja din ångerrätt, under förutsättning att vi har mottagit varan.

Undantag då ångerrätten inte gäller

Då tjänsten är fullgjord, om konsumenten uttryckligen har samtyckt till att tjänsten börjar utföras och gått med på att det inte finns någon ångerrätt när tjänsten har fullgjorts
– Vid köp av varor som har tillverkats enligt konsumentens anvisningar eller som har fått en tydlig personlig prägel,
– Vid köp av varor som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl när förseglingen är bruten, exempelvis underkläder, badkläder och hudvårdsprodukter.
– Vid köp av ljud- eller bildupptagning eller ett datorprogram när förseglingen har brutits av konsumenten,
– Vid köp av lösnummer av en tidning eller en tidskrift,
– Vid köp av digitalt innehåll som levereras på något annat sätt än på ett fysiskt medium, om konsumenten uttryckligen har samtyckt till leverans på detta sätt och gått med på att det inte finns någon ångerrätt, eller
– Vid köp av tjänster som det säljande företaget tillhandahåller på en bestämd dag eller under en bestämd tidsperiod, t ex kulturevenemang, idrottsevenemang, fritidsaktivitet, servering, catering, inkvartering, varutransport eller biluthyrning.

Icke avhämtade försändelser

Om en försändelse inte hämtas ut hos ombud inom aviserad tid kommer Let’s deal debitera kund för returkostnaderna. Dessa kostnader inkluderar returfrakt, fraktavgift samt administrativ avgift för Let’s deals hantering av returen. Notera att ej uthämtade försändelser inte gäller som utnyttjande av ångerrätten. För att utnyttja ångerrätten behöver du som kund hämta ut den beställda varan och sedan returnera densamma.

Reklamation

Som kund har du rätt till reklamation enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Reklamation måste ske inom skälig tid från att du upptäckt felet. Vid godkänd reklamation bekostar Let’s deal eller säljande företag returpacksedel. Klicka här för att komma i kontakt med kundtjänst för att reklamera ett köp.

Missbruk

Vid missbruk av tjänsten reserverar Let’s deal sig rätten att stänga av användaren. Om så sker förfaller alla eventuella tillgodohavanden användaren har i form av Let’s deal-kronor. Användaren är skyldig att ersätta Let’s deal för eventuella kostnader som har uppkommit i samband med missbruket.

Leveranstider

Angivna leveranstider är en uppskattning från säljande företaget. Let’s deal bistår kunder vid eventuella leveransförseningar och informerar köpande kunder gällande leveransförseningar som rör din deal här.

Användning av dealen

Dealen kan endast utnyttjas i sin helhet och vid ett tillfälle, inom dealens giltighetstid, om inget annat anges (exempelvis vid klippkort på två eller fler behandlingar). Dealen kan inte heller kombineras med andra rabatter om inte detta uttryckligen har angetts. Dealen är personlig och kan inte delas på flera om detta inte uttryckligen har angetts. Läs separata villkor som gäller för aktuell deal.

Villkor gällande specifika typer av deals
Resor

Ordinariepriset för resor och hotellbokningar som presenteras är baserat på värdet vid en given tidpunkt. Värdet av aktuell deal kan variera beroende på efterfrågan, säsong och valutaförändringar. I vanliga fall finns det ett begränsat antal rum för Let’s deal-kunder. Endast bokning som bekräftats av hotellet/leverantören är giltig. Du kan ångra ditt köp i upp till 14 dagar, så länge du inte reserverat boendet eller resan till ett visst datum eller under bestämd tidsperiod.
Observera att bilder som används i dealen kan vara exempelbilder från orten eller hotellet. Det rum du tilldelas kan skilja sig från det rum som visas i annonsbilderna, och eventuella miljöbilder och landmärken ligger nödvändigtvis inte i direkt anslutning till destinationen.

Inga dolda kostnader
Vid köp av en resedeal erbjuder Let’s deal trygghet som skyddar dig från eventuella dolda kostnader som tillkommer för din resa som ej står angivet i dealens villkor i form av t.ex. turistskatt eller liknande. Let’s deal uppmanar sina kunder att läsa igenom dealens villkor noggrant. Får du som kund mot förmodan göra utlägg för något som framställts som att det ska ingå i priset, eller som inte stått specificerat under villkor, ersätter Let’s deal dig för dessa utlägg mot kvitto som styrker utlägget. Klicka här för att komma i kontakt med kundtjänst.

Första hjälpen-garanti
Skulle du som Let’s deal kund av oförutsedd anledning behöva ta in på ett annat hotell, t.ex. pga. att hotellet har blivit dubbelbokat som gäller din deal ersätter Let’s deal kostnaden för din första hotellnatt på ett närliggande hotell med motsvarande standard som utlovats i dealen. Spara kvittot som styrker utlägget och vi ersätter dig. Vår kundtjänst kommer även hjälpa dig att få den resa/det boende du betalat för. Klicka här för att komma i kontakt med kundtjänst.

Resegaranti
Vid köp av en resa genom Let’s deal täcks du som kund under vissa omständigheter av en resegaranti genom Kammarkollegiet. Resegarantin kan ge dig full ersättning om du har köpt ett arrangemang som ställs in eller avbryts, till exempel om researrangören går i konkurs. Denna garanti omfattar endast paketresor och vissa andra arrangemang. För mer information om Kammarkollegiets resegaranti, läs här.

Tandläkarundersökning

Om inget annat står angivet kommer ditt allmänna tandvårdsbidrag, även omnämnt som ATB, inte påverkas av dealen. Skulle det vara så att kliniken använder hela eller delar av ditt allmänna tandvårdsbidrag ska detta tydligt framgå under dealens enskilda villkor. Nedan finner du en tabell på hur stort ditt allmänna tandvårdsbidrag är:

Från och med det år man fyller 23 år till och med det år man fyller 29 år är bidraget 300 kr per år – du får spara max 2 bidrag.
Från och med det år man fyller 30 år till och med det år man fyller 64 år är bidraget 150 kr – du får spara max 2 bidrag.
Från och med det år man fyller 65 år är bidraget 300 kr varje år – du får spara max 2 bidrag.

Under den aktuella dealens villkor finner du information om hur stor andel av ditt ATB som kommer utnyttjas, samt eventuell tilläggsavgift om du inte har något innestående ATB.

Vill du läsa mer om hur ATB fungerar, klicka här.

Tandblekning

Vissa tandblekningar kan eventuellt inte genomföras om du är gravid, har tandproteser, om du tidigare gjort stora lagningar eller om andra omständigheter som hindrar genomförande av tandblekning föreligger. Hör av dig till det säljande företaget gällande det ovanstående i samband med bokning. Om du som kund inte kan nyttja din deal på grund av någon av ovanstående anledningar kan du kontakta vår kundtjänst. Blekningsresultatet kan variera från person till person beroende på nyansen på tänderna och tidigare utförd tandvård. Tandvårdsbidraget gäller inte vid tandblekning.

Let’s eat

Observera att slutlig rabattsats kan variera beroende på dealens upplägg och ert val från menyn. Vid ett Let’s eat-upplägg delas betalningen upp och du som kund betalar en del till Let’s deal i samband med köp av dealen och sedan en del till restaurangen i samband med besökstillfället då du nyttjar din deal. I aktuell deals villkor står specificerat hur stor andel du som kund betalar på plats i samband med utnyttjande av dealen. Dryck ingår ej om inget annat anges i dealen.

Rot- och Rut

Vid köp av Rot- eller Ruttjänster är alla ordinariepriser baserat på värdet efter att ROT- eller RUT-avdrag räknats av. Vid köp av deals som innefattar ROT- och RUT-arbete delas betalningen upp. Du betalar en del vid köp på Letsdeal.se, en del via faktura efter att arbetet utförts. Skattereduktion ges bara för arbetskostnad. Material- och resekostnader tillkommer om inget annat anges i dealen. För skattereduktion vid ROT-arbete krävs att du äger bostaden (småhus, bostadsrätt, eller ägarlägenhet) där ROT-arbetet utförs. Skattereduktion för ROT-arbete omfattar således inte hyresrätter. För skattereduktion vid Rutarbete måste du som köpare äga bostaden tjänsten utförs i, men du kan även utnyttja Rutavdraget om tjänsten utförs i dina föräldrars bostad förutsatt att du betalar för tjänsten. För utförlig beskrivning av vad som gäller kring Rot och Rutavdrag, besök www.skatteverket.se

IPL

För fullständig hårborttagning med IPL krävs flera behandlingar, antalet varierar från person till person beroende på hårväxt och hårtyp. När du genomgår IPL-behandlingar bör du också vara varsam med att vistas i solen. Därför rekommenderar vi följande:

Solning utomhus eller i solarium skall undvikas fyra till sex veckor före, efter och under behandlingens gång. Tänk på att skydda det behandlade området med hög solskyddsfaktor (30–40) efter din behandling om du ska vistas i solen.

Tänk på att olika maskiner är olika starka och rekommendationerna kan därför variera. Du gör alltid bäst i att kontrollera med det säljande företaget för att få specifika rekommendationer gällande den behandling du planerar att genomföra.

Ändringar av villkor

Let’s deal förbehåller sig rätten att göra ändringar i dessa allmänna villkor när som helst i tiden. Alla ändringar av dessa användarvillkor kommer att publiceras på vår webbsida och i vår app. Ändringar gäller från det att du har accepterat användarvillkoren (i samband med ett nytt köp eller vid besök på vår webbsida eller app), alternativt 30 dagar efter att vi på Let’s deal informerat dig om att ändringar gjorts. Vi rekommenderar att du håller dig uppdaterad kring eventuella ändringar av våra användarvillkor genom att göra regelbundna besök på www.letsdeal.se/terms.

Let’s deal förbehåller sig även rätten att ändra villkoren i enskilda deals i de fall dessa villkor av misstag inte stämmer överens med vad som är överenskommet mellan säljande part och Let’s deal. Du som kund kommer vid sådana ändringar att bli informerad utan onödigt dröjsmål. Om du motsätter dig en sådan ändring av villkoren för enskilda deals har du rätt att få pengarna tillbaka för det köp du gjort.

Kontakt

Om du har några frågor gällande våra användarvillkor, hör gärna av dig till vår kundtjänst via kundtjanst@letsdeal.se